ما میتوانیم
ما میتوانیم

ما میتوانیم

زندگینامه فروغ فرخزاد شاعر نامدار معاصر

زندگینامه فروغ فرخزاد شاعر نامدار معاصر


فروغ فرخزاد شاعر نامدارمعاصر ایران زمین متولد هشتم دیماه سال هزار و سیصد و سیزده در تهران بدنیا امد.این شاعر نامدار ایران زمین در طول دوران زندگی خود 5 بنج دفتر شعر از خود به یادگار گذاشت .او کار خود را با مجموعه های دیوار و عصیان .واسیر در غالب شعر فارسی شروع کرد.وی مدتی در عرصه هنر فیلم و مستند سازی به فعالیت مشغول بوده و در چند فیلم مستند ایفای نقش کرده است .که این فعالیت او باعث ایجاد تحولاتی در وی گشت.


زندگینامه فروغ فرخزاد شاعر نامدار معاصر

فروغ فرخزاداز سال 1331تا سال 1342 پنج دفتر شعر از خود منتشر کرد.

از جمله اثار او (اسیر) شامل چهل و سه شعر (دیوار) شامل بیست و پنج قطعه شعر (عصیان) شامل هفده شعر (تولدی دیگر)شامل سی و پنج شعر و در اخر (ایمان بیاوریم به اغاز فصل سرد)شامل هفت شعر از اثار منتشر شده او میباشد.

فرخزاد درسن شانزده سالگی با پسر خاله مادرش ازدواج کرد.که حاصل این ازدواج فرزندی به نام کامیار بود.

شوهر فروغ یک طنز پرداز ایرانی بنام پرویر شاپور طی چهار سال زندگی مشترک با فروغ در سال هزار و سیصد و سی و چهار از وی جدا شد.

فرخزاد باخلق مجوعه ایمان بیاوریم به اغاز فصل سرد در سال هزار و سیصد و چهل و دو .قدم بزرگی در جهت تثبیت کردن جایگاه خود در شعر ایران به عنوان شاعری بزرگ در ایران ثبت کرد.

 

فروغ

زندگینامه فروغ فرخزاد شاعر نامدار معاصر

فروغ غرخزاد در روز بیست و چهارم بهمن ماه سال هزار و سیصد و چهل و بنج هنگام راننوگی با خودرو .برای جلوگیری از تصادف با ماشین مهد و کودک از جاده منحرف و خودردی او واژگون گشت و جان خود را از دست داد. روحش شاد و گرامی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.